Vancouver on allekirjoittaneen kaltaiselle rakennusprojekteista kiinnostuneelle henkilölle paratiisi. Kaupunkikuva ympärillä muuttuu koko ajan, kun uusia tornitaloja ja pilvenpiirtäjiä nousee jatkuvasti kymmenittäin ympäri kaupunkiseutua. Uusia projekteja esitellään muutama kuukaudessa ja kaikista niistä kärryillä pysymisessä on jopa itselle vaikeaa, varsinkin kun kyseessä ovat esikaupunkeihin kohoavat rakennukset. Aina välillä tulee kuitenkin jotain aidosti erilaista.
Oklahoman preerialla
Jatkoa täältä. Matkakertomuksen muut osat löytyvät täältä.
Joulunpyhien kääntyessä hiljalleen välipäiviksi, astui matkamme sen toiseen vaiheeseen. St. Louis nimittäin sijaitsee suunnilleen puolivälissä suurta reittiämme ja tästä jatkaisimme eteenpäin bussin sijaan vuokra-autolla.
Vuokra-auton löytäminen keskellä joulukautta osoittautui kuitenkin yllättävän hankalaksi ja ennakkovarauksesta huolimatta meille tarjottiin ei-oota St. Louisin Aviksella. Meille kerrotun mukaan vuokra-autot olivat täysin loppu koko St. Louisin alueelta, mutta yön aikana autoja olisi tulossa lisää Kansas Citystä. Tämän lupauksen varassa jännitimme josko saisimme aamulla allemme auton ja pääsisimme jatkamaan matkaamme kohti Oklahomaa.
Seitsemännessä taivaassa
Olimme marraskuussa Whistlerissä ensilumilla. Tuolloin auki oli vasta pieni osa tästä yli kahdensadan laskettelurinteen jättikeskuksesta. Meillä oli kuitenkin niin hauskaa, että ostimme tuolla reissulla itsellemme Edge Cardit. Kortti on ennakkoon ostettava hissilippu tietylle määrälle päiviä ja se on voimassa koko kauden. Edge Cardilla saa mukavan alennuksen normaalisti todella kalliista hissilipuista (109 dollaria hengeltä / päivä!) ja siihen ovat oikeutettuja kaikki British Columbian ja Washingtonin asukkaat. Koska kortti on kuitenkin sidottu kuluvaan kauteen, on hyvä arvioida tarkkaan tuleva laskettelupäivien määrä sekä tulevan kauden kelit.
Travel Blog Awards 2013
Blogikirjoituksella voi tehdä nykyisin rahaakin ja jotkut harvat kuulemma jopa elättävät sillä itsensä. Minulle blogi ei kuitenkaan ole rahanlähde tai ammatti, vaan harrastus ja nettipäiväkirja, kuten blogeja vielä vuosia sitten kutsuttiin. Blogini toimii itselleni pysyvänä muistona menneistä tapahtumista ja jos se siinä samalla tarjoaa jollekin toiselle arvokasta tietoa elämästä ulkomailla ja matkailusta tiettyihin kohteisiin, olen siitä erittäin iloinen. Rahaa en tee blogillani penniäkään, vaikka muutamia yhteistyökutsuja on aina välillä ollutkin. Olen kuitenkin halunnut pitää blogini itsenäisenä ja niinpä tienaamisen sijaan maksankin kirjoittamisen ilosta. Nettihostaus ja oma www-osoite kun eivät ole ilmaisia asioita, mutta tarjoavat minulle kirjoitusalustan josta voin muokata haluamani kaltaisen.
101 lentoa
Blogiani lukiessa voi saada käsityksen, että matkustelemme taajaan maailman ympäri, mutta asia ei kuitenkaan ole aivan näin. Olen itse lentänyt lentokoneella ensimmäisen kerran vuonna 2005, jolloin lensimme Niinan kanssa Finnairin siivillä Helsingistä Milanoon viikon mittaiselle Pohjois-Italian interrailille. Muistan edelleen miten jännittävä tuo ensimmäinen lentomatkani oli ja erityisesti miten upeilta Alpit näyttivätkään ylhäältä nähtynä.