Tuulista joulua

Joulu on taas, joulu on taas… maat mustana ja kova tuuli? Saavuimme eilen jälleen tänne Suomeen perinteiselle joululomalle ja onkin harmillista todeta, ettei tänne Etelä-Suomeen saatu tänäkään vuonna valkeata joulua. Niinalla tilanne on onneksi hieman parempi Itä-Suomessa, jossa hän viettää joulua perheineen Kolin kylpylähotellilla.

Onneksi joulutunnelmaa ehdittiin imeä jo tovin verran kotona Vancouverissa, jossa saatiin nauttia valkoisesta joulunaluksesta muutaman viikon ajan. Kotiin palataan taas uudenvuoden jälkeen, minne on kuitenkin onneksi vielä hetken matkaa.

Näillä saatesanoilla toivotankin kaikille blogini lukijoille rauhallista, joskin ainakin täällä etelässä tuulista joulua! 😛

Haaksirikkoinen Tofino

Viime viikon perjantaille osunut kaatuneiden muistopäivä tarkoitti että alkamassa olisi pitkä viikonloppu. Niinpä pakkasimmekin Suomen vieraamme kanssa tavarat autoon ja otimme suunnaksi tyynenmeren rannikolla sijaitsevan suosikkipaikkamme Tofinon. Tämä pieni rannikkokylä on meille tuttu kahdelta aiemmalta viikonloppulomaltamme, mutta kyseessä olisi ensimmäinen kertamme marraskuussa, joka on vuosittaisen myrskykauden aikaa. Ennusteessa olikin myrskyisää säätä, joten olimme innoissamme tiedossa olevista tyrskyistä!

Jatka lukemista ”Haaksirikkoinen Tofino”

Viikonloppu Princetonin kaivoskaupungissa

Syyskuun alussa vietettävä täkäläinen vappu eli Labor Day tarjosi jälleen oivan tilaisuuden pieneen viikonloppumatkaan. Elokuun pitkänä viikonloppuna tehty matka Kamloopsiin oli mukava matka ja päätimme suunnata nyt hieman eri suunnalla sijaitsevaan pieneen Princetonin kylään. Ajatus syntyi sattumalta, kun mietimme vain viikkoa ennen viikonloppua mistä voisimme vielä löytää lyhyellä varoitusajalla kohtuuhintaista majoitusta ja Princeton osui kartalta silmiimme.

Jatka lukemista ”Viikonloppu Princetonin kaivoskaupungissa”

Odottamaton maailmanympärysmatka

Ennen juhannusta tulin maininneeksi miten Niinalla oli tänä vuonna mukava tilaisuus viettää melkeinpä kolmen viikon ihana kesäloma Suomen kauniissa suvessa. Loma menikin rennoissa merkeissä luonnon helmassa, mutta valitettavasti lentojen kanssa menikin sitten suunnilleen kaikki mahdollinen pieleen… 🙄

Jatka lukemista ”Odottamaton maailmanympärysmatka”

Floridan ihmeitä

Hei vaan! Takana on viides päivä täällä lämpimässä Floridassa ja on aika kirjoittaa lyhyesti viime päivien reissutunnelmista. Kännykkäkuvia sekä yksittäisiä juttuja olen julkaissut myös päivittäin Facebookissa ja Twitterissä, jossa ne ovat kaikkien nähtävillä. 🙂

Lämpöä on Floridassa riittänyt mukavat 25-32 astetta, varsinkin keväisestä Vancouverista saavuttaessa. Miamin lentokentällä lämpimän kostea ilma iski vasten kasvoja terminaalista ulos astuessa. Vuokra-auton noutamisen jälkeen edessä oli liikennekulttuurillinen järkytys, sillä floridalainen maantiekulttuuri on erittäin aggressiivista. Vakavia kolareita näkee valtateiden varrella jatkuvasti, eikä ihme, sillä idioottikuskit roikkuvat perässä ja suhailevat huomattavaa ylinopeutta ilman vilkkua poikki 12-kaistaisten moottoriteiden.

Jatka lukemista ”Floridan ihmeitä”