Käyttökokemuksia Netflixistä

Amerikkalainen online-videopalvelu Netflix ilmoitti menneellä viikolla, että se laajentaa syksyn aikana toimintaansa pohjoismaihin ja tulee sitä myöden myös Suomeen. Tätä aiemmin palvelu on toiminut Yhdysvalloissa ja Kanadaankin se saatiin vasta vuonna 2010. Meistä tuli Netflix-käyttäjiä tämän vuoden huhtikuussa ja kohta viisi kuukautta palvelua käytettyämme lienee pienen kirjoituksen aika.

Jatka lukemista ”Käyttökokemuksia Netflixistä”

Ei pekonijäätelöä Kanadaan

Jokainen tietää, että pekoni on ketsuppiin verrattava ihmetuote, joka tekee ruoasta kuin ruoasta maistuvaa. Myös amerikkalainen Burger King hampurilaisketju lienee tuumaillut samansuuntaisesti, sillä loppukeväästä se esitteli maailmalle uutuustuotteensa: pekonia sisältävän sundae-jäätelön. 510 kaloria, 18 grammaa rasvaa ja 61 grammaa sokeria sisältävä jälkiruokaherkku sai suurta huomiota mediassa ja monet ehtivät tuomita idean pähkähulluksi ja ”mahdottomaksi”. Pekoni tekee kuitenkin salaatistakin syötävää ja nyt muutaman kuukauden jälkeen näyttää siltä että pekonijäätelö on hittikonsepti. Tuote tuli keväällä koemielessä myyntiin vain Tenneseen osavaltiossa, mutta nyt Burger King on ilmoittanut että se alkaa myydä tuotetta kaikkialla Yhdysvalloissa.

Jatka lukemista ”Ei pekonijäätelöä Kanadaan”

Kinder-suklaamunien salakuljetusta

Seattlelainen Chris Sweeney ja tämän mies kokivat jännittäviä hetkiä viime viikonloppun kotimatkallaan Kanadan ja Yhdysvaltojen välisellä rajalla. Raja-asemalla auton tarkistanut rajaviranomainen nimittäin ilmoitti, että pariskunta näytti olevan salakuljetuspuuhissa, sillä heidän autostaan löytyi kuusi Vancouverista ostettua Kinder-suklaamunaa. Pariskunta luuli viranomaisen vain vitsailevan, mutta heidät ohjattiinkin ivuun ja heitä uhkailtiin jopa 15 000 dollarin sakoilla laittomista toimistaan. Kahden tunnin kuulustelujen jälkeen pariskunta kuitenkin vapautettiin, eikä sakkoja määrätty.

Jatka lukemista ”Kinder-suklaamunien salakuljetusta”

Ensimmäistä kertaa Seattlessa

Jatkoa täältä. Matkakertomuksen muut osat löytyvät täältä.

Seattlen hotellimme sijaitsi kaupungin ydinkeskustan lähettyvillä, valtaväylä Interstate 5:n itäpuolella sijaitsevalla Capitol Hillin trendikkäällä alueella. Tämä paikallisten hipstereiden suosima asuinalue on täynnä trendikkäitä kahviloita ja ravintoloita, ja siellä sijaitsee myös lukuisia suosittuja yökerhoja. Alue sijaitsee lyhyen kävelymatkan päässä ydinkeskustasta, joten se oli mitä mainioin paikka jättää auto ja lähteä tutkimaan kaupunkia jalan.

Jatka lukemista ”Ensimmäistä kertaa Seattlessa”

Itsenäisyyspäivän retki Seattleen

Matkakertomuksen muut osat löytyvät täältä.

Heinäkuun ensimmäinen päivä juhlitaan Kanadassa itsenäisyyspäivää. Canada Dayn juhlapäivä on tietenkin maassa myös kansallinen vapaapäivä ja tänä vuonna sunnuntaille osuessaan itse vapaapäivä siirtyi maanantaille. Niinpä kuun vaihteessa tarjoutuikin oiva mahdollisuus pitkään viikonloppureissuun jonnekin. Olimme Niinan kanssa jo hetken harkinneet matkaa rajan eteläpuolelle naapurikaupunki Seattleen ja sinne myös lähdettiin!

Jatka lukemista ”Itsenäisyyspäivän retki Seattleen”