Seitsemän viikkoa myöhemmin

Seitsemän viikkoa siinä meni, mutta nyt olemme jälleen Niinan kanssa molemmat kotona Vancouverissa. Tammikuun 27. on edellinen päivä kun olemme olleet yhdessä kotosalla, minkä jälkeen lähdin omalle 40 päivää kestäneelle työreissulleni. Niina puolestaan lähti omalle reissulleen tasan kaksi viikkoa sitten ja viikon ajaksi asetelmaa vaihdettuamme, olemme nyt vihdoin kotona.

Kylläpäs kaikissa reissuissa menikin aikaa ja tässä onkin ollut palattuaan pieni totuttelu täkäläiseen arkeen. Siitä kun ehti reilussa puolessatoista kuukaudessa jo hieman vieroittua. Erilaisia paperihommiakin on kertynyt tuona aikana melkoisesti, joita tehdessä sekä yleisesti rentoutuessa tämä ensimmäinen kotiviikonloppu hetkeen meneekin. 💡

Captive

Nettiä selaillessa tuli vastaan hauska ja sangen tunnelmallinen video siitä, millaista on tyypillinen elämä lasisessa tornitalossa Vancouverin keskustassa. Videossa nähtävä 24. kerroksen ”asunto 2401” sijaitsee Yaletownin alueella ja sieltä avautuva maisema käsittää joitain samoja elementtejä kuin omakin maisemamme. Tosin meiltä katsottuna videolla näkyvät maisemat näyttäyvät huomattavasti enemmän ylävinkkelistä… 8)

Värikkäitä lintuja kuvaamassa

Niinan ollessa paraikaa Washingtonissa, olen nyt viikon ajan yksin kotosalla täällä Vancouverissa. Onneksi yksin olo on kuitenkin vähäistä, sillä reilussa vuodessa on ehtinyt kertyä liuta tuttuja, joita olen nähnyt viikonlopun aikana. Eräs hauska idea oli paikallisen tuttuvapariskuntamme sunnuntainen ehdotus lähteä katsomaan miltä näyttää Vancouverin Queen Elizabeth Parkissa sijaitseva Bloedel Floral Conservatory.

Jatka lukemista ”Värikkäitä lintuja kuvaamassa”

Kanada on varautunut zombeihin

Kanadan parlamentin istunnossa nähtiin menneellä viikolla normaalin vakavuuden lisäksi myös pientä hupia, kun oppositiopuolue New Democratic Parliamentin edustaja Pat Martin tiedusteli ulkoministeri John Bairdilta, että onko Kanada varautunut Yhdysvaltoja paremmin mahdolliseen zombie-maailmanloppuun. Esimerkkinä Martin käytti Yhdysvaltojen Atlantassa toimeenpantuja toimenpiteitä ja terävöitti etteivät zombiet kunnioita rajoja.

Jatka lukemista ”Kanada on varautunut zombeihin”

Vuosi Kanadassa

Oho! Minulta jäi melkein huomaamatta, että tämän viikon maanantaina tuli täyteen tasan vuosi Kanadassa eloa. Minä saavuin Kanadaan ensimmäiseksi 21. tammikuuta 2012 ja saavuin yksin, sillä Niina jäi vielä Berliiniin järjestämään muuttokuormamme lähtöä pitkälle matkalleen kohti Pohjois-Amerikan länsirannikolla sijaitsevaa Vancouveria.

Jatka lukemista ”Vuosi Kanadassa”