Mennyt syksy ja alkava talvi on ollut täällä länsirannikolla poikkeuksellisen sateinen. Kun kaksi edellistä syksyä olivat mielestäni yllättävän kuivia, on tänä syksynä saatu runsaasti pitkiä ja rankkojakin sateita. Sateet ovat kuitenkin tulleet lähinnä vetenä, sillä lämpötilat ovat pysyneet Vancouverin keskustassa +5 ja +12 asteen välimaastossa. Vuorilla on saatu lunta vain ajoittain, mutta pieniä pakkasjaksoja on seurannut aina sateita, mikä on tehnyt paikallisvuorten alkukaudesta vaikean. Ainoastaan Whistler on pärjännyt hyvin ja kausi avautui viikon etuajassa marraskuun 22. päivä.
Kategoria: Arki Kanadassa
Arkisia kirjoituksia elämästä Kanadassa.
Vihreiden Miesten viimeinen kausi
Vancouverissa kohahdettiin viime viime viikolla, kun kaupungin kenties tunnetuimmat jääkiekkofanit Green Men (suom. Vihreät Miehet) eli Sully ja Force ilmoittivat, että kuluva kausi on parin viimeinen. Samalla päättyy viiden vuoden mittaiseksi venynyt jo legendaariseksi muodostunut Vihreiden Miesten jääkiekon seuraajia kujeillaan hauskuuttanut show.
Kaikki lähti liikkeelle It’s Always Sunny in Philadelphia televisio-sarjan innoittamana viisi vuotta sitten, kun kahdesta vihreisiin pukuihin sonnustautuneesta jääkiekkohullusta tuli välittömästi Vancouver Canucksin fanien rakastama parivaljakko.
Canucks sai nokkiinsa
Olemme asuneet Vancouverissa pian jo kolme vuotta, mutta vasta tuossa reilu viikko sitten lähdimme luonamme yöpyneen vieraamme kanssa katsomaan paikallisen instituution Vancouverin Canucksien jääkiekko-ottelua vierasjoukkue Phoenix Coyoteseja vastaan. Ottelu pelattiin Canucksien kotikaukalossa Rogers Arenalla, jolla olemme Niinan kanssa vierailleet kaksi kertaa aiemmin. Aiempien vierailujen syy on ollut kuitenkin jääkiekon sijaan konsertti, sillä kävimme viime ja edellisvuonna katsomassa Madonnan että Lady Gagan esiintymisiä.
Luontonähtävyyksiä sekä herkuttelumatka Seattleen
Meillä on riittänyt viime vuosina runsaasti seuraa, kun aiemmin Berliinissä kanssamme työskennellyt tuttumme saapuu usein työmatkalle Vancouveriin. Viimeisin visiitti oli kaksi viikkoa sitten, kun jo tuttu vieras saapui viimeisimmälle työmatkalleen. Vieraamme kanssa onkin tullut nähtyä runsaasti paikkoja ja olemmekin esimerkiksi ajaneet rannikovuorten ympäri ja vaeltaneet Vancouverin lähivuorilla.
Jatka lukemista ”Luontonähtävyyksiä sekä herkuttelumatka Seattleen”
Whistlerin avautuminen lähestyy
Vancouverissa on saatu viimeisen kuukauden aikana poikkeuksellisen runsaita syyssateita, mutta hieman pohjoisempana Whistlerissä sateinen keli on tarkoittanut, että taivaalta on satanut jo kovasti odettua valkoista puuteria: lunta. Viime lauantaina julkaistu uusi laskettelukauden alun lähestymistä hehkuttava video kertoo, miten 2300 metrin korkeudessa sijaitsevalla heliski-alueella on mitattu jo muhkeat 2,1 metriä lunta, mikä mahdollistaa jo hyvänlaisen laskettelun.
