VanDusenin kaunis joulufestivaali

Vancouverin joulunalus on kaunista ja rauhallista jouluvalojen valaisemaa aikaa. Värikkäät jouluvalot valaitsevat tuolloin paitsi ihmisten koteja niin myös metropolialueen lukuisia puistoja ja puutarhoja. Osa tapahtumista on kävijöille ilmaisia, kuten hauska Light at Lafarge Coquitlamissa ja osaan on pieni sisäänpääsymaksu, kuten keskustan perinteisille joulumarkkinoille tai Capilanon riippusillalle.

Jatka lukemista ”VanDusenin kaunis joulufestivaali”

Lumeton joulu

Jälleen on jouluaaton aamu ja edessä perinteisiä menoja täynnä oleva touhukas päivä. Valitettavasti lumi jätti sitten saapumatta tänne Etelä-Suomeen ja joulua vietetäänkin nurmikot vihertäen. Ehkäpä ensi vuonna on jälleen toisin, ken tietää, mutta ainakin keli on kuiva ja taivas kirkas.

Jatka lukemista ”Lumeton joulu”

Pitkästä aikaa joulumarkkinoilla

Saksassa asuessamme, jokavuotinen joulunaluksen perinteemme oli kiertää sikäläisiä joulumarkkinoita hartaasta tunnelmasta sekä maistuvista herkuista nauttien. Perinne jatkui myös Kanadaan muutettuamme, sillä Vancouverin keskustassa järjestetään joka vuosi perinteiset joulumarkkinat. Kokemuksemme markkinoista oli ensimmäisenä jouluna mukava, mutta jostain syystä emme vierailleet markkinoilla kahtena seuraavana talvena.

Jatka lukemista ”Pitkästä aikaa joulumarkkinoilla”

Stanley Parkin kirkkaat jouluillat

Joulunalus on Vancouverissa ihanaa aikaa. Marraskuun lopulla ensimmäiset joulumarkkinat avaavat ovensa ja samoihin aikoihin syttyvät myös jouluvalot lukuisissa eri tapahtumissa ympäri metropolialuetta, värittäen pimeneviä iltoja hyvän ruoan ja rauhallisen joulumusiikin tahdissa. Yksi legendaarisimpia joulutapahtumia on keskustan kupeessa sijaitsevassa Stanley Parkissa tänä vuonna (2015) jo 18. kertaa järjestettävä  Bright Nights, jossa loppuvuoden pimeyttä valaisee peräti kolme miljoonaa jouluvaloa. 🙂

Jatka lukemista ”Stanley Parkin kirkkaat jouluillat”

Valkea joulu

Kylläpäs on mukavaa, että tänä jouluna saatiin lunta myös täällä Etelä-Suomessakin ja oli oikein perinteinen valkoinen joulu. Tässä sitä on nyt syöty kinkkua ja laatikoita kaksi päivää perhepiirissä, lahjaksi saatuja kirjoja iltaisin lukien. Tänään Tapaninpäivänä matkaan kuitenkin iltapäivällä Joensuuhun, jossa Niina on viettänyt joulun oman perheensä piirissä. Olemme Joensuun seudulla aina uudenvuodenaattoon saakka, jolloin palaamme vielä yhdessä tänne Länsi-Uudellemaalle muutamaksi päiväksi. Pitkä paluumatka Vancouveriin on jälleen edessä 5. tammikuuta ja mielessä häämöttävätkin jo Whistlerin valkeat rinteet… 🙂