Viime kuussa päättyneen Dine Out Vancouver -ravintolatapahtuman kolmas ja viimeinen vierailemamme ravintola oli Yaletownissa sijaitseva Brix. Kyseinen ravintola on kerännyt paljon kehuja normaalista poikkeavalla sisutuksellaan, joka käsittää vanhan tiilirakennuksen sisätilan lisäksi myös jännän lasikatolla vuoratun pienen sisäpihan. Itse asiassa sisäpihasta tulee mieleen Berliini, jossa monet ravintolat sijaitsevat vanhojen asuinkortteleiden sisäpihalla. 😮
Avainsana: ravintolat
ARC
Kuten viime viestissä mainittua, Vancouverissa on paraikaa menossa Kanadan suurin ravintolatapahtuma Dine Out Vancouver. Tarkoituksemme on vierailla tapahtuman aikana kolmessa kaupungin paremmassa ravintolassa ja eilen sunnuntaina oli vuorossa ravintola nimeltä ARC. Myös tämä täysin ravintola on ja se avasi ovensa vasta viime vuonna Downtownin pohjoisosassa sijaitsevan viiden tähden Fairmont Waterfront hotellin yhteyteen.
Boulevard
Tammikuu on ravintoloilla yleensä hiljaista aikaa. Joulunaluksen juhlakausi on ohitse ja varsinaiseen turistikauteen on vielä matkaa. Kelitkin ovat vaihtelevia ja varsinkin tänä talvena sangen sateisia. Tähän rakoon osuukin loistavasti tammikuussa järjestettävä Dine Out Vancouver tapahtuma. Tähän Kanadan suurimpaan ravintolatapahtumaan osallistuu yli 200 Vancouverin alueen ravintolaa, jotka tarjoavat kolmen viikon ajan kolmeen hintaluokkaan sijoittuvia kolmen ruokalajin menuja. Hinnat ovat 18, 28 ja 38 dollaria hengeltä ja kalleimpaan hintaan jopa kaupungin hienoimmat ravintolat asettavat tarjolle luomuksiaan.
Luontonähtävyyksiä sekä herkuttelumatka Seattleen
Meillä on riittänyt viime vuosina runsaasti seuraa, kun aiemmin Berliinissä kanssamme työskennellyt tuttumme saapuu usein työmatkalle Vancouveriin. Viimeisin visiitti oli kaksi viikkoa sitten, kun jo tuttu vieras saapui viimeisimmälle työmatkalleen. Vieraamme kanssa onkin tullut nähtyä runsaasti paikkoja ja olemmekin esimerkiksi ajaneet rannikovuorten ympäri ja vaeltaneet Vancouverin lähivuorilla.
Jatka lukemista ”Luontonähtävyyksiä sekä herkuttelumatka Seattleen”
YEW
Syksyn pimenevät illat ovat mitä oivallisimpia viettää hyvän ruoan ja juoman ääressä. Mennyt viikonloppu oli myös pitkä viikonloppu täällä Kanadassa, sillä tänään maanantaina juhlittaan kiitospäivää eli Thanksgiving Dayta. Alkuperäinen suunnitelmamme oli suunnata viikonlopuksi Whistleriin, mutta huonoksi ennakoitu keli sai meidät lopulta pysymään kotona Vancouverissa. Päätimme kuitenkin lähteä juhlistamaan kiitospäivää fine diningin merkeissä johonkin keskustan hyvää ravintolaan.
