Jouluaatto Chicagossa

Jatkoa täältä. Matkakertomuksen muut osat löytyvät täältä.

Bussimme kohti Chicagoa lähti liikkeelle kauniissa kelissä ja aamun lumisateinen Milwaukee jäi nopeasti taaksemme. Vajaan kahden tunnin bussimatkan jälkeen horisontissa alkoikin jo näkyä Chicagon upea siluetti, joko vain kohosi kohoamistaan. Greyhoundin Chicagon bussiterminaali sijaitsee lähellä keskustaa, joskin hieman epämääräisellä alueella, mutta meillä ei ollut mitään ongelmia raahata laukkujamme asemalta kohti ydinkeskustaa. Keli oli kylmä ja pilvinen, mutta toisin kuin Milwaukeessa, Chicagossa ei satanut lainkaan lunta sunnuntain aikana.

Jatka lukemista ”Jouluaatto Chicagossa”

Jäätävää joulua Chicagosta!

Huomenna on joulukuun 24. päivä ja joulu on jälleen täällä. Viime vuonna joulumme meni Suomessa perinteisissä merkeissä, mutta tänä vuonna olen matkalla poikki Amerikan veljeni kanssa. Saavuimme eilen sunnuntaina lumisesta Milwaukeesta tänne hyytävän kylmään Chicagoon, jossa tätä viestiäni nyt kirjoitan. Chicagossa ei ole lunta maassa, vaikka joulupäivänä sitä saattaa tännekin hieman tupruttaa. Milwaukeessa lunta tuli kuitenkin aivan myräkkänä ja siellä joulu on siis takuuvarmasti valkoinen.

Jatka lukemista ”Jäätävää joulua Chicagosta!”

Joulu Amerikassa

Tänään oli sitten tämän vuoden viimeinen työpäivä ja edessä on 18 päivän mittainen joululoma! 😮 Tämä joulu on kuitenkin hieman poikkeuksellinen, sillä Niinan suunnatessa Suomeen perinteiseen joulun viettoon, lähden itse aivan erilaiselle joulumatkalle. Kuten olen aiemmin maininnut, pikkuveljeni on viettänyt tämän syksyn Yhdysvaltojen puolella Michiganin osavaltiossa vaihto-opiskelemassa. Hänen lukukautensa päättyi tällä viikolla ja niinpä meille syntyi jo kesällä ajatus, että mitäpä jos minä matkaisinkin hänen luokseen ja tekisimme yhdessä matkan ja mitäpä sen vähempää kuin halki Amerikan!

Jatka lukemista ”Joulu Amerikassa”

WesteJetin jouluihme

Joulu on kaupan kuuminta aikaa ja mainosmiehet miettivätkin pää punaisina loistavia mainoskampanjoita kuluttajien huomion saamiseksi. Joskus tuloksena onkin nerokas ja hauskan jouluinen mainoskampanja, kuten kanadalaisen lentoyhtiö WestJetin idea ”reaaliaikaisesta joululahjojen jaosta” Torontosta Hamiltoniin suuntautuneen lennon matkustajille. Hauska video onkin kerännyt muutamassa päivässä yli 19 miljoonaa katsomiskertaa ja saanut osakseen valtavasti kehuja mukavasta jouluyllätyksestä. 🙂

Jouluvaloja kanadalaiseen tyyliin

Ei ole mikään uusi juttu, että täällä Pohjois-Amerikassa asiat vedetään monesti pahasti överiksi. Omassa luokassaan tämä on tietenkin tuossa rajan eteläpuolella Amerikan ihmemaassa, mutta kyllä sitä osataan täällä Kanadassakin. Naapurien välinen kilpavarustelu on esikaupunkialueilla yleistä monilla elämän alueilla, mutta yksi mehevin tilaisuus näyttää naapurille ”miten homma oikein tehdään” on oman kodin jouluvaloviritysten avulla. Ja siihen pätee vain ja ainoastaan yksi sääntö: mitä enemmän, sitä parempi.

Jatka lukemista ”Jouluvaloja kanadalaiseen tyyliin”