Richmondin uusi IKEA

Tänään vietetään Vancouverin eteläpuolella sijaitsevassa 190 000 asukkaan Richmondissa uuden IKEA:n avajaisia. Uusi 31 000 neliömetrin kokoinen liike ei kuitenkaan ole ensimmäinen IKEA Richmondissa, sillä nyt avattava upouusi rakennus korvaa vieressä vuodesta 1983 saakka seisseen tavaratalon. Tosin sekään ei ollut aivan ensimmäinen, sillä sillä kaupungissa on ollut IKEA vuodesta 1976 alkaen. Tämä British Columbian toinen IKEA  (ensimmäinen avattiin vuotta aiemmin Victoriassa, mutta lopetettiin vuonna 1988 kannattamattomana) avattiin siis tasan kaksikymmentä vuotta ennen Espooseen vuonna 1996 avattua Suomen ensimmäistä IKEA:n tavarataloa. Muistan hämärästi 16 vuoden takaiset uutiset pitkistä jonoista Espoon avajaisissa, sillä Suomeen saatiin IKEA todella myöhään.

Jatka lukemista ”Richmondin uusi IKEA”

The Real Housewives of Vancouver

Vancouver koko kevään ”puhutuimpia aiheita” on ollut kanadalaisen Slice-kaapelikanavan uusi tosi-tv sarja The Real Housewives of Vancouver, jonka ensimmäinen osa nähtiin muutama viikko sitten. Kyseessä on amerikkalaiseen tosi-tv formaattiin perustuvasta viihdesarjasta, jossa seurataan rikkaiden kotirouvien elämää ja edesottamuksia. Formaattiin kuuluu turhanpäiväistä pröystäilyä ja ökyilyä, riidoilla ja yllätyskäänteillä maustettuna. Tyypillistä roskaviihdettä siis.

Jatka lukemista ”The Real Housewives of Vancouver”

Nestejäähdytys pöytäkoneeseen

Viimeisen kuukauden aikana bloggaamiseni on jäänyt vähemmälle. Syynä on ollut muuttomme Kanadaan, jota edeltäneet maaliskuun kaksi viimeistä viikkoa olivat melko intensiivistä asunnonmetsästystä. Muuttoa seuranneet viikot ovat puolestaan kuluneet uuteen asuntoon asettautuessa ja vaikka muuttolaatikot purettiinkin pääosin jo pääsiäisenä, on blogin pariin palaaminen ollut hidasta siksi ettei asunnossamme ole pöytää! Muuttotavaroidemme mukana kun tuli ainoastaan kaksi huonekalua: nojatuoli ja telkkaritaso.

Jatka lukemista ”Nestejäähdytys pöytäkoneeseen”

Lehti tuli puuhun

Kirjattakoon nyt ylös ensi vuonna vertailtavaksi, että tänään voi sanoa lehden tulleen puuhun Vancouverissa. Tässä auttoivat niin lämmin viikonloppu, kuin jopa +19 asteeseen yltänyt alkuviikkokin, jota seurasi tänään lämmin kevätsade. Niinpä monien puiden ja pensaiden lehdet lähtivätkin tänään aukeamaan ja viikonloppuun mennessä lienee jo hyvin vehreetä.

Se on erittäin mukavaa, sillä viikonlopuksi luvataan muutenkin kaunista ja lämmintä keliä. Tiedossa lieneekin ulkoiluviikonloppu joko vuoden viimeisillä lumilla lasketellen taikka sitten vehreässä metsässä kävellen. Kumpi suunnitelma realisoituu, päätetään varmaankin perjantai-iltaan mennessä.

Toinen aamu uudessa kodissa

Huomenta vaan uudesta asunnostamme Vancouverin yläpuolelta! Kaksi yötä on nyt nukuttu uudessa kodissamme, jonka löysimme lopulta noin kaksi viikkoa sitten ja jonne muutimme torstaina. Asunnon etsintäprosessi oli pitkä ja käänteitä täynnä, ja siitä pitääkin kirjoittaa tarkemmin hieman myöhemmin. Pääasia kuitenkin on, että löysimme lopulta kaikilla standardeilla mitattuna täydellisen asunnon, joka on ehdottomasti uniikki paikka asua tässä kaupungissa.

Jatka lukemista ”Toinen aamu uudessa kodissa”